top of page

Blog

Lievelings!

Als je zoveel leuk vindt, waar ik wel eens last van heb, is de overdaad aan keuzes die we hebben wel eens lastig. Duizend series op netflix, honderd vakantiebestemmingen en een miljoen mogelijke dingen om te doen. Dus vind ik het altijd fijn om van anderen dingen te lezen of te zien waar ze écht van genoten. En andersom vind ik dat net zo leuk om met jullie te delen. Dus deel ik in deze blog een paar van mijn recente lievelings! Serie: Chernobyl Er is al veel over gepraat en geschreven, waaronder dat dit de best geratete serie is op filmplatform IMDB. Ik hoorde erover op de radio, vriendje van zijn collega's die onder de indruk waren. De serie is niet zo makkelijk te vinden omdat hij voorlopig alleen beschikbaar is op HBO, maar wij hadden geluk! Het is een vijfdelige miniserie over- je meent het- Chernobyl. Ik was met name onder de indruk van de sfeer die je echt meteen voelt, vriendje van de waarheidsgetrouwe scenery. Ik vind het genant hoe weinig ik eigenlijk bleek te weten over de ramp. Het einde van de serie is heftig, maar ik brn blij dat ik dit heb gezien. Goed voor mijn historisch besef, en ook een beetje angstaanjagend. 

Boek: Zeven perfecte dagen

Ik liet hem op facebook en insta al even voorbij komen, maar ik ben nog niet uitgepraat over dit boek! Ik kocht deze een jaar geleden perongeluk, omdat ik eigenlijk op zoek was naar een ander boek en de titels door elkaar had gehaald. Een geluk bij een ongeluk, want dit boek bleek meer dan de moeite waard. Ik heb een soort leescyclus: Na een roman of een thriller pak ik een simpele chicklit.. Deze viel dus in die categorie als tussendoortje. Ik verwachtte 'meisje komt jongen tegen. Er gebeurt iets, ze gaan uit elkaar en komen weer samen. ' Maar dat was niet helemaal hoe het ging- en een paar keer zat ik ogenknipperend op de bank. Omdat ik schrok van wat er gebeurde óf omdat ik tranen had. Echt een verrassend boek! 

Haken: Miss Hook

Vakantie geeft tijd om dingen te doen waar je anders niet zo aan toe komt- en dus ben ik ook weer fijn aan het haken. Ik haak momenteel de Miss Ruby van Miss Hook. Miss Hook is een duitse webwinkel met haakpatronen van mollige popjes. Ik vind ze er fantastisch uit zien, maar ze zijn ook echt heel leuk (en simpel!) om te maken! Als hij af is deel ik hier zeker het resultaat! 

Gadget: Leerkrachtenorganizer

Een agenda ja, saai maar waar, maar ik word er supergelukkig van. Lekker handzaam, alles bij de hand, alle bekangrijke feest-en onderwijs gerelateerde dagen staan erin. Ruimte voor school en aparte ruimte voor privézaken per dag. Ruimte voor agendapunten, blaadjes om wachtwoorden te noteren EN stickers met alle andere belangrijke dingen. Studiedagen, tien minutengesprekken, schoolreisje enzovoort. En nog leuk vorm gegeven ook! Yes!  

Ik kan nog wel even doorgaan. Favoriete game, recept, youtubekanaal... Maar we moeten nog wel iets overhouden voor de volgende keer! Wil je een berichtje krijgen als er een nieuwe blogpost online komt? Laat hieronder even je mailadres achter!

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
bottom of page